Musique par Case Conrad


Email for bands
Quantcast

Idag vill jag tipsa om Case Conrad, ett litet band från Helsingborg. Sångaren, Gustav Haggren, hade förut bandet Gustav & the Seasick Sailors (det också, underbart band som ni borde checka in) men som lades ner 2009. Istället startade han då musikprojektet Case Conrad tillsammans med tre andra killar. De är inte signade och har därmed inget album släppt, men de har lagt upp tre livelåtar på sin myspace/blogg; Murder of Spring, Riverboat och Long Live. Väldigt fina, måste jag säga.

Tyvärr så spelar de inte i Sverige så ofta, det har mest varit spelningar i bl.a. Hamburg. Själv har jag sett dem live en gång, när de var förband till Markus Krunegård på The Tivoli i Helsingborg (första gången de spelade i Sverige!). Det var riktigt fint.
(Och eftersom jag är med i Case Conrads s.k. Street Team, så får ni jättejättegärna lyssna på dem med hjälp av den lilla spelaren högst upp i inlägget, det hjälper nämligen mig. Tjohej.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hade du tänkt kommentera igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0